La oss hjelpe deg!

Kjøpsvilkår for Buildor.no


Betaling med kort Visa/MasterCard
Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for nettbetaling i Sverige og EU. Vi bruker SveaWebPays verts PCI-DSS-sertifiserte løsning for betaling med kort. Vi aksepterer følgende kort: Visa og MasterCard. Ved bestilling reserveres pengene på kortet ditt. Alle transaksjoner sendes via SSL (Secure Sockets Layer) og er svært trygt kryptert. Ingen kortnumre blir lagret. Vi bruker den aller nyeste sikkerhetsteknologien for betaling med kort på nett, 3D-Secure – en standard produsert av VISA og MasterCard for på et sikkert vis kunne validere forbrukeren ved kjøp på nettet.


Betalingsalternativ i samarbeid med Qliro
Når du velger å betale handelen med ett av følgende alternativ, aksepterer du at Qliro behandler dine personlige opplysninger. Se Qliros retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan Qliros behandler dine personlige opplysninger.


Avbestilling
Ønsker du å avbestille din ordre, vennligst kontakt vår kundeservice. Du kan avbestille varene dine frem til de skal forlate lageret. Deretter regnes det som en vareretur.


Qliro faktura
Dersom du ikke vil betale direkte med kort eller direktebetaling via nettbank, så kan du velge faktura som betalingsmåte. Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å foreta en kredittvurdering gjennom Qliro. Den påvirker imidlertid IKKE din kredittverdighet. Innhenting og behandling av dine personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle din forespørsel om kreditt. Fakturaer for privatpersoner skal betales innen 14 dager og firmafakturaer innen 30 dager, fra den dagen bestillingen sendes fra vårt lager. Fakturaen dateres og sendes med brev eller e-post, avhengig av alternativet du har valgt. Merk også at vi tar ut en fakturaavgift: x kr for privatpersoner og x kr for firma. For mer informasjon om Qliro Faktura samt fullstendige vilkår, klikk her!


Fraktkostnad
For hver bestilling på Buildor tilkommer en fraktkostnad på 49 :-. Kostnaden er angitt i kassen.


Leveranse
For alle leveranser gjelder transport frem til adressen på kjørbar vei. Ved avlastning må kunden inspisere varene, og signere på at disse er i orden. Fraktselskapet vil ikke losse bilen uten kundens signatur. Det er mulig å angi flere mottagere ved bestilling dersom det er usikkert hvem som skal motta varene. Vi behøver ett telefonnummer til hver mottaker. Merk: ved levering av varer som kan fryse er det ekstra viktig at mottageren tar i mot godset og setter varene inn i et oppvarmet rom. Dette må gjøres for at garantien skal være gyldig. Dersom kunden ikke er til stede ved mottak av varer, vil kostnaden belastes kunden.


En vare kan komme at levereres med budbil eller som postpakke til nærmeste utleveringssted avhengende på vekt og mått på varen.


Vær oppmerksom på at angitt leveransetid avhenger av hvor i landet du bor, og om leverandøren har varene på lager.


Ikke mottatt leveranse & ikke hentet pakke
Hvis du ikke tar imot leveransen fra Buildor eller ikke henter ut varen din ved speditørens utleveringssentral innen 14 dager, vil leveransen bli returnert. Du som kunde er da forpliktet til å dekke returfrakten.


Forsinket leveranse
Ved en forsinket leveranse vil kunden alltid bli informert om dette. Du har som kunde alltid rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Buildor gir ingen erstatning til kunder for forsinket levering.


Transportskader
Eventuelle transportskader står Buildor for. Om du ved mottaket mot formodning skulle oppdage transportskader, skal du umiddelbart vise dette til transportøren. Om speditøren ikke påtar seg ansvar, ring da til vår kundetjeneste for å meddele dette. Det samme gjelder for eventuelle skjulte skader som oppdages innen 10 dager etter mottak av varer. Ved retur av varer til oss står kunden ansvarlig for eventuelle transportskader.


Avtale
Når du har bekreftet din bestilling, inngås en avtale om kjøp mellom deg og Buildor. En ordrebekreftelse sendes direkte til oppgitt e-post-adresse. Dersom feil i leveranstid eller andra omstendigheter skulle oppstå, så förbeholder Buildor sig retten til å endre dette i eftertid. I disse tilfeller vil alltid kunden bli opplyst om dette. Kunden har da sin fulle rett til å endre eller anullere sin bestilling.


Buildor reserverer seg for bilde- og skrivefeil, feilaktige priser eller feil informasjon om lagerstatus. 

Buildor forbeholder seg retten til å endre slike feil og på et hvilket som helst tidspunkt endre denne informasjonen.

Kjøp basert på dette forbeholdet kan hevdes å være ugyldig.


Angrerett
Buildor følger Distanse- og Hjemsalgsregler, samt Forbrukerloven. I følge Distanse- og Hjemsalgsreglementet har kunden alltid 14 dagers angrerett fra varemottak, og behøver ikke oppgi grunn for heving av kjøpet. Ved benyttelse av angreretten og åpent kjøp står kunden for returfrakt. Ved benyttelse av angreretten og åpent kjøp gjelder følgende: Gi beskjed til Buildor sin kundeservice innen 14 dager og returner bestillingen innen 30 dager etter levering av varene. Varene skal være i samme stand som da du mottok disse, dvs ubrukt og uskadet. Returner varen i opprinnelig stand. Varen skal være komplett, dvs at brutte forpakninger eller deler av varen ikke aksepteres i retur. Angreretten gjelder ikke for varer som er spesielt tilpasset etter dine ønsker, så kalte bestillingsvarer, f eks målbestilte dører, vinduer og våres garasjeporter. Hvis det er en bestillingsvare fremkommer i produktinformasjonen.


Reklamasjon Dersom kjøper kan vise til at kvaliteten på levert vare er feilaktig, forplikter Buildor seg til å bytte varen til rett kvalitet eller i andre omgang kreditere kunden tilsvarende beløp. Kunden returnerer det felaktige godset til selgeren. Andre årsaker enn feil på mottatt vare aksepteres ikke som gyldig grunn til retur.


Erstatningsvarer
Skulle noen av de leverte varene være feilaktige ber vi deg kontakte vår kundeservice så snart som mulig.


Taushetsplikt og sikkerhet
I forbindelse med din registrering og bestilling så oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse, epost og telefonnummer. Dette innebærer at du godkjenner at vi lagrer og benytter disse opplysningene i forbindelse med betaling, frakt og levering av varer til deg.


Datatilsynet
I henhold til loven lagring av personopplysninger får ingen registrering av personopplysninger skje uten personens tillatelse. Når du klikker på ”bestill” i vår webshop eller når du registrerer deg som kunde hos Buildor godkjenner du at vi lagrer de opplysninger vi trenger for å kunne fullføre din bestilling. Du har rett til å bli opplyst om hvilke personopplysninger som vi lagrer. Dersom de registrerte opplysningene er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, har du rett til å kreve disse slettet.


Buildors prisgaranti
Som en del av vår prisgaranti til våre kunder, så matcher vi prisene til våre konkurrenter i opp til 7 dager etter handelen. Kriterier for vår prisgaranti:

  1. 1. Produktet er tiltenkt levering innen Norge.
  2. 2. Konkurrentens produkt må være identisk med den som selges på Buildor.no (størrelse/farge osv. samt ha samme artikkelnummer hos produsenten).
  3. 3. Konkurrentens produkt må være i salg når kravet om garanti fremsettes.
  4. 4. Dersom kravet leveres etter at varen er kjøpt hos Buildor, må det skje innen 7 dager etter at kjøpet ble foretatt.
  5. 5. Konkurrentens pris er lavere til tross for forskjell i fraktkostnader, administrasjonsgebyr og andre avgifter.
  6. 6. Konkurrentens pris gjelder ikke tilbud om kjøp av flere pakker og kan ikke avhenge av et vist volum eller en medlemsrabatt.
  7. 7 .På det tidspunktet vi kontrollerer prisen må rabatter kunne brukes og være synlig for alle som besøker nettsiden.
  8. 8. Konkurrentens pris gjelder ikke en tilfeldig kampanje.
  9. 9. Produktet selges på nettet.

Slik fungerer det:

Om du ønsker å få matchet prisen på en vare, må du kontakte oss via vårt skjema for kundetjenester. Skriv "Forespørsel om prismatch" i emnefeltet og angi følgende informasjon:

  1. 1. En lenke til det produktet du ønsker å kjøpe på Buildor.no samt informasjon om hvilken farge, størrelse eller versjon du ønsker (om du søker på bakgrunn av et produkt du allerede har kjøpt, ber vi deg oppgi ordrenummeret og spesifisere hvilket produkt du ønsker skal vurderes utfra prisgarantien).
  2. 2. En lenke (nettadresse/URL) til nettsiden der du har funnet produktet til en bedre pris.
  3. 3. Den annonserte prisen (vi gjør deg oppmerksom på at ulike tillegg til produktet kan resultere i ulike priser).
  4. 4. Konkurrentens fraktkostnad og øvrige avgifter som kommer i tillegg, selv om det ikke er inkludert i prisen.

Dersom vi mottar informasjonen over og kravene for prisgarantien er oppfylt, vil vi sende deg en rabattkode per e-post som dekker prisforskjellen. Etterpå kan du bruke rabattkoden for å kjøpe produktet på vår nettside til den avtale prisen. Dersom prismatchingen gjelder en vare fra et tidligere kjøp, kommer vi til å tilbakebetale differansen direkte til deg. Vi forbeholder oss retten til å tilbakekalle eller endre vilkårene for prisgarantien når vi finner det tilrådelig. Prismatching kan ikke kombineres med andre rabatter.